31 de gener del 2011

OPEN ALTITOY 2011

Després del gran resultat obtingut a Gavarnie, tocava gaudir d'una setmana sencera divagant per Luz St-Saveur i rodalies amb en Miguel Caballero, ¿¿planing?? metros metros i metros.... i el finde tocava correr l'Altitoy! després d'un canvi d'última hora fariem un trueque amb la meva parella i la del Migue, així correriem junts i el Jordi Palomares i el Raúl López farien un equip.

La setmana començaria amb una visita al nostre amic i Guarda del refugi de Gòriz en Joan Maria Vendrell, àlies "Vendri el Punki". Vam sortir de l'estació d'esquí de Gavarnie, dia esplèndid i -15ºC... però al ritme que pujàvem no vam pas agafar fred!! jejejeje amb hora i quaranta cinc ja estavem a la breche de Roland on vam quedar amb el Vendri i el Kiko, per aquelles hores jo ja estava flipant en colors!! la nord del Taillon, el refugi de Serradets, el circ de Gavarnie, la torre Marboré... tot plegat m'imposava una mica, sort del guia local que ens va dur a fer Taillon, cima del descargador, cima del Tobacor i cap a Góriz a reposar forces a la terrasseta amb uns "Huevos con Jamón" i unes birres després de cinc horetes i quasi-bé 2400m de desnivell acumulat! Ens van Cuidar com a dos reis! Ping-Pong, puzzle, internet, telèfon, un sopar de co**ons... Un parell de gotets de vi per fer passar el fred i a dormir al bell costat de l'estufeta!!. L'endemà, sense estres... cap a les 12h ens hi vam posar... de nou un dia esplèndid, amb una pujada llarguíssima fins a la Cima Anónima on ens vam despedir dels guardes per tornar cap a la vesant francès on tenim el cotxe i cap a l'apartamentillo!! dutxeta i migdiada ,que demà SANTORNEMI!!!!

A finals de setmana ja portava un grapat d'hores i desnivell a les cames però encara quedava lo BO!! la gran Cursa Pirinenca de L'Altitoy ens esperava!! Tothom ens posava el cartell de favorits, inclús semblava que ho teníem tant fàcil que per guanyar no ens faria ni falta treure'ns el plumes... però s'equivocaven, aquí l'únic que guanya sense baixar de l'autobús es el Madrid... amb lo cual hauríem de suar la samarreta, i de Valent!!

Recovery food!! "Huevos con Jamón"

Taillon i Brecha de Rolando de de la Cima Anónima

La méteo no va ser gaire bona cap dels dos dies de cursa, i de neu no en sobrava ni un gram, pero l'organització va estar encertada i va saber fer una gran etapa dissabte, amb 2260m positius i un porteig de 300 m+ amb una canal i una aresta de somni, en definitiva un recorregut espectacular. El diumenge pero la meteo es va esforçar de valent per xafar-nos la guitarra i de fet ho va aconseguir, amb nevades durant la nit i una boira espessa es va haver de fer una cursa de 1300m amb esquis, sense uns trams molt tècnics que estaven previstos, pero bueno, dintre de tot ens vam quedar satisfets amb una cursa 100% fora pista. CHAPEAU!!

Pel que fa al nostre paper a la cursa, En Miguel i jo ho teníem clar, volíem tornar a casa amb la Txapela. Només començar la cursa ens vam posar al capdavant i vam intentar obrir forat imposant un ritme fort, a la canal ja dúiem una avantatge còmode, però ni ell ni jo ens vam, relaxar gaire no fos que amb la boira i la neu recent caiguda ens extraviéssim o tinguéssim problemes amb les pells de foca i vam anar fent sense pressa però sense pausa... A l'última pujada l'Oriol Duixans ens anima i ens diu: -caram!!! no aixequeu pas el peu....!!! i jo li dic una frase feta que el Miguel recordarà tota la vida! jejeje ;). "NO DEIXIS PER DEMÀ EL QUE PUGUIS FER AVUI" Al final a meta aconseguíem un ampli avantatge de 14' . El Diumenge altre cop tots a la línia de sortida!! amb els esquis a la motxilla i arrancada corrent per un caminet amb unes fràgils botes de carbono als peus... novament controlant fins a posar-nos els esquis als peus i un altre cop gas a la burra! ens posem davant i començem a obrir forat... un cop arribats a meta mirem enrera, ara si que podem dir que la txapela es nostre!! jejeje i l'hem suat de valent!! pel que fa als altres equips, segons queden els andorrans Joan Albós i Joan Vilana, dos ossos durs de rosegar, seguits per dos francesos de la zona, el Wilfrid Jumere i el Frans Anrigo i els nostres companys d'equip, el Nil Cardona i en Pau costa que s'han quedat a només 20" del podium després d'una segona etapa excepcional on han fet 2ns! i finalment en Palo i en Raúl han entrat 5ns després de tenir problemes tècnics. Molt be a tots!! no ens ho heu posat gens fàcil!

La desitjada TXAPELA!!

Quin gran equip que vam fer els dos junts!!

Sincronitzats en tot moment!!

En resum, no podia pas acabar millor la setmana... de camí a casa escoltant la ràdio el Madrid ensopega amb l'Ossasuna i esta fotent una nevada guapa! a Casa està tot tapat per un bon gruix de neu! per fi s'ha acabat de buscar la neu on no n'hi ha i fer miracles per fer entrenos un xic decents. Ara un merescut finde de descans a casa i la propera cita l'importantíssim Campionat d'Espanya individual a FontBlanca Andorra.