10 de gener del 2011

WCI de PELVOUX! La 1ª DE VERITAT

Aquest finde passat a Pelvoux, una petita estació d'esqui situada al parc nacional dels Ecrins vaig participar a la primera copa del món d'esqui de muntanya,on aquest any s'ha inclos una novetat, i es que el dissabte se celebren unes proves classificatories format sprint. Per fer-vos una idea seria similar a la F1, on amb un circuit curt i tècnic, amb conversions i porteig d'esquis a la motxilla que dura uns tres minuts en total es van fent rondes eliminatòries, la primera contra el crono, passen els 30 millors i llavors a quarts, semis i finals es fan de 6 en 6 i es classifiquen els dos millors d cada serie fins a fer una classificacio, amb la qual es dona una bonificaccio de temps per la carrera del diumenge que va des de 0" el 30è fins a 125" el primer. Una mica complicat tot plegat no? pero k vols, diuen que servirà per donar més espectacle i visibilitat allà on es faci. Es aviat per veure com acabarà tot aixo... de moment fem de conillets d'índies.

Dissabte al matí vaig confirmar el que ja m'ensumava... que em fortien un pal en l'sprint, i es que només veure com anava la penya de folla per aquelles pendents de neu, ja em veia incapaç de fer algu similar. Pero jo com sempre, inmutable, m'ho anava mirant... em poso al portilló de sortida i gas! les sensacions no son dolentes pero falta coordinacio a l'hora de fer els canvis. Jo a la primera ronda ja em quedo fora, vaig fer el 54º, res de nou, el que si m'impressionava era veure en kilian 12è i Pinsi 28è... collons com va la penya.... si res, jo a estirar un xic les cames i cap a l'hotel a descansar. Els que van passant rondes a les 5h de la tarda tenien les finals! a aquelles hores i encara anven enfundats en el mono... sort que feia molt bon temps! s'ha d'anar veient pero aixo no et pot beneficiar gaire de cara a la cursa....

Diumenge a la sortida estava plovent i ens esperava una cursa de veritat, amb els seus 1500 metres de desnivell, amb un recorregut fora pista i majoritàriament dintre bosc, ratoneru com a mi m'agraden. A la línia de sortida quines ganes que tenia que començés l'esqui de muntanya de veritat! La sortida impressionava, era molt plana i es lliscava a mil per hora! i només començar ja ens posavem dins el bosc en un entramat de traçes que s'anaven trobant i creuent, tot plegat impresionava perquè es veia el bosc plè d'esquiadors pujant a saco, semblava la jungla!! jejejeje Durant la cursa em vaig defensar bastant be, pujant anava correcte, baixant una mica mermat per culpa del cordino de la bota esquerra i en els canvis del monton... vaig anar de menys a més i al final vaig fer una cursa bona i per sort vaig esquivar els temuts pans de neu per acabar 18è, que amb l'aplicació de les bonificacions de l'sprint es va convertir en un 20è lloc final. Resultat bo, i més sapiguent que encara tinc molt marge de millora en tots els aspectes! ja començem a agafar el bon toc, pero per més endavant espero tenir un parell de cartes sota la màniga! paciencia i dedicacio... tot arribarà.

En definitiva, el cap de setmana va ser molt positiu, bon viatge, bon ambientillo, bona companyia, bona cursa, bon resultat... a per la proxima!

Salut i Metrus!





1 comentari: