2 d’abril del 2012

Tour du Rutor X-treme 2012

Estem parlant d'una de les curses puntuables per la "Grande Course" un circuit de clàssiques per equips, que engloba durant dos anys les seguents curses: La Pierra Menta (per partida doble), L'Adamello SkiRaid, Tour du Ruror X-treme, Mezzalama, i PDG!!! amb un total de 14 dies de competició i un desnivell acumulat de quasibe 27000 metres!! cuasi re!!!

Amb el cos encara un xic tovet de la Pierra Menta i la Copa del Món de Vallmartello el dijous feiem via cap a Valgrisenche, un poblet de la Vall d'Aosta que està al peu del massis del Gran Paradisso i el Rutor; muntanya que dona nom a aquesta gran carrera de tres etapes. Per fi i després de vuit hores de viatge amb cotxe, o més aviat amb llauna... ja que anavem 9 en una furgoneta petita... Amb en Marc Pinsach (pinsi) el meu company d'equip ens disposem a donar-ho tot en una durissima pero maquissima cursa, on patirem i gaudirem de Valent!!

PRIMERA ETAPA:

Una sortida corrent trescents metres camp a través i posar-se els esquis amb 160 equips al darrera no es fàcil... dons aixo es el que vam haver de fer només començar!! hehehehe Sort que ja som gats vells i no ens vam deixar fotre i sense més contratemps ja des d'un principi estavem allà davant!! Durant tota l'etapa vam estar en un grupet disputant entre la 10ena i 15ena posició, va ser dura... tres hores, moltes traces directes i calor, molta calor!! vam acabar 11ens, el cos no va respondre com devia... no se si pel cansament general o per la pallissa del viatge, la questió es que s'ens va escapar un grupet al davant que atrapar-los serà tasca difícil!! pero aqui no hem vingut de vacànces, i no donarem res per verd, els braços serà l'últim que abaixarem!!

Video de la primera etapa!!!

SEGONA ETAPA:

Sona el despertador i el cos, aparentment esta fresc i tot! sembla com si el dia abans no haguessim fet res!! pero només es una sensació enganyosa després d'haver fet una bona dormida!! tot canvia quant estàs engegat cara amunt i portes 10 minuts de cursa!! es quant començes a notar que "el horno no esta pa bollos"... l'etapa no sembla res de l'altre món, no te grans complicacions i el desnivell es de 1900 metres!! pero enganya, es llarga de distància. Pero jo com sempre, al meu rollo, em conec suficientment com per donar tot el que tinc i no "explotar" com fan molts a final d'etapa, quant comença el tram més decisiu... ens movem amb el mateix grupet que el dia anterior, i després d'un tram a peu molt llarg, on vaig tenir l'únic moment de crisis en tot el rutor, en pinsi que anava mes fort pujant va treure l'elastique i em va estirar per que no s'ens escapés el grupet. A la baixada em relaxo i agafo forçes!! encarem l'última pujada i amb ajuda de l'elastique altre cop arribem amb el grupet a l'ultim porteig, els nostres rivals foten un pet!! i guanyem un parell de posicions i ens tornem a col·locar 11ens, amb la baixada aprofitem per engrandir una mica més la diferència per darrera!! BONA JUGADA D'EQUIP!!

Video de la segona etapa:

TERCERA ETAPA:

Súper etapa la que ens espera!!! primera pujada de 1400 metres de desnivell!! segona de 700 i tercera de 500 i amb els seus trams a peu de canal i aresta corresponents!! pujem finalment el rutor de 3400 metres d'altitud per fer una última baixada de 1900 metres de desnivell seguits!! Estem ben assentats a l'11ena posició, pero sortirem a rebentar des del principi!! anem forts, apostem fort, confiem en el meu aguante per no fotre el pet del segle... Ja de sortida tot i anar be en pinsi es nota fort i em vol estirar ja a la primera pujada per provar d'estar el més endavant possible!! la gent esta rebentada i pugem tots treient fum negre... aixo sembla la festa de l'elastique!! quasibe tots els equips com si fosim cotxe i remolc... hehehe. de moment be, ens movem entre la 8ena i 10ena posició, jo amb el pilot automàtic posat em vaig deixant la pell a cada pas, he d'aguantar el ritme del grupet com sigui, passem els rivals directes en la classificació general, no serà fàcil guanyar-los ja que tenim una desaventatge de vuit minuts, pero ho hem d'intentar... la etapa està anant molt be, la millor en diferència pel que fa a ritme i sensacions... En pinsi em diu: apreta!! que a l'última pujada treurem l'elastique i dinamitarem tot el que ens queda!! fem l'ultima apretada i començem a obrir forat!! serà una contrarellotge fins al final!! a la baixada anem a tope i arriscant un xic... a meta esperem ansiosos que el forat sigui suficient per passar als veterans Sbalvi i pellissier!! finalment no ha pogut ser!! sens escapa el TOP-10 per molt poc!!